Friday, December 18, 2009

Salam Tahun Baru 1431 HIJRAH


satu muharam detik permulaan
perkiraan tahun islam hijrah
perpindahan nabi & umat islam
dari kota Mekah ke kota Madinah
blablabla... :)

" Sesungguhnya sah atau tidak sesuatu amalan itu bergantung pada NIAT. Dan setiap sesuatu pekerjaan itu apa yang DINIATKAN. Maka barangsiapa yang BERHIJRAH semata-mata kerana taat kepada Allah dan Rasulnya, maka HIJRAHNYA itu diterima oleh Allah dan Rasulnya..."
( Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim )

Tahun baru dgn azam baru... tapi belum tentu akan terlaksana atau tidak azam baru ni. Juz hope dipermudahkan dan diberi kesempatan oleh-Nya. Perubahan merupakan sesuatu yg sukar untuk dilaksanakan bagi hamba Allah yg bernama SITI NURHIDAYAH BT KASMURI ni.

     Emosional sentiasa mengatasi rasional. Bila da terjadi situasi ni, tindakan yg diambil mulalah mendatangkan kesan yg negatif  xkira la pd diri sendiri atau org len. Tapi kadang2 ada juga kebaikan yg Allah berikan pada dayun bila bersikap begini. Sifat degil, keras kepala tu sangat susah dayun nak kikis, tapi dayun yakin benda ni boleh diatasi, diubat lg..huhu. Sekeras-keras batu pun bleh terhakis gak lama2 kalo air asyik dok menghempap dia kan?



Sempena tahun baru ni [1431 HIJRAH], dayun berharap agar dapat belajar dgn lebih baik, dapat result yg lebih OK dari sebelum2 ni, hope dayun dan famili dimurahkan rezeki dan kebahagiaan serta kesefahaman sentiasa menjadi milik kami sekeluarga, selamanya.. hope semua org yg dayun sayangi dan mereka yg menyayangi diri ini sentiasa dimurahkan rezeki, diberi nikmat sihat, dipermudahkan segala urusan, dan dapat melaksanakan azam dan mencapai impian masing2.Dan harapnya azam dayun taun ni dapat direalisasikan...amin!

p/s: skema cket entri kali ni...huhu

No comments: