Tuesday, April 6, 2010

Si Dia Poket Kering..


> From Diari Cinta 2010 <

Tiada ribut dan angin, sikapnya tiba-tiba menjadi berubah. Daripada seorang yang periang terus jadi pendiam. Apa yang cuba dilakukannya hanya menemani kamu, mengajak menikmati makan malam di gerai murah, lebih gemar mendiamkan diri dan tidak lagi bergayut panjang melalui telefon bimbit...





Persoalannya, " Adakah si dia sudah poket kering, tetapi malu untuk memberitahu " atau " apa yang harus aku lakukan sekiranya dia langsung tidak mahu berterus terang? "


Cinta bukan melemahkan hati
bukan membawa putus asa
bukan menimbulkan tangis sedu sedan
Tetapi cinta menghidupkan penghargaan
menguatkan hati dalam perjuangan
menempuh onak
dan duri penghidupan...


Kembali kepada persoalan tadi:

Bagi lelaki, perkara paling sensitif dalam hidup mereka apabila disentuh soal kewangan. Jadi, mereka tidak akan sesekali bagitahu korang tentang masalah yg berkaitan ngan wang ringgit. so, cubalah faham situasi si dia n jangan la tambahkan lg kekusutan  difikirannya k!

tak usah sebut pasal cinta 
jika tak sebenar-benarnya amik kisah
tak usah bercakap tentang perasaan 
jika ia tidak berada di hati kalian
tak usah menunjuk ke dada 
kalo kalian berhasrat melukakan hati pasangan kalian
tak usah disebut cinta abadi 
kalo di hati ada niat tuk berpisah
tak usah pandang mata si dia 
kalo kalian berbohong kepadanya
tak usah sebut hello 
jika kelak kalian akan mengucapkan selamat tinggal
tak usah katakan dialah satu-satunya
 jika ada org laen di sisi
tak usah kunci hatinya 
jika kalian tidak ada anak kunci tuk membukanya kelak


p/s: thanks 4 everythings, sorry 4 nothings


2 comments:

QZ / KZT said...

salam..

hm..macam betul je...

bila takde duit, terus 'diam'..

hahahaa

da[Y]un said...

knp mcm? jwpan x yakin tu.
buat research la kasi komfem..huhu