Friday, July 23, 2010

daYun tu motor...motor tu kau!


dayun, dayun, dayun

kenapa panggil aku dayun? ni bestfriend  zaman sekolah lu punya kerja la

Time tu aku belajar kat mRsm kUala kRai dalam form 3. nama kawan aku ni Rifai'i, budak setan kitaorang panggil. tapi ni bukan kisah lagenda budak setan tu. budak setan sebab dia pernah ikut drama-fest n berlakon jadi setan, devil, huhu. Asal leh jadi nama dayun tu pulak kan. sebenarnya kawan aku ni dia kasi taruk, tukar sebutan setiap suku kata yang ada kat nama aku tu jadi ON. Lebih kurang gini la bunyinya:

SITI NURHIDAYAH disebut SITON NONHIDAYON

Sepanjang hari dia panggil aku macam tu,  aku pun tak tau kenapa. Last2 dia pendekkan jadi DAYON. Asal jumpa aku je dayon, dayon, dayon. Buruk ngat aku tengok ejaannya gitu, jadi aku tukar la dari DAYON jadi DAYUN. Pastu, mana2 tempat yang aku pergi, sapa2 yang terapat ngan aku pasti panggil aku dayun. Awal-awal dulu pun adik aku jadi blur bila orang call tanya, 'Dayun ada tak?'... mana la diorang tahu tu aku,tapi nasib baik before adik aku letak fon sempat gak diorang jerit nama aku yang sebenar. Jadi, lepas pada tu kebanyakan yang kenal aku ngan rapat termasukla adik aku gak kadang2 akan panggil aku dayun, tak pun yun je kadang2 siap tambah kat depan jadi la DAYAH DAYUN...huhu. 

Tapi bila aku search kat google image kan, tak pulak kuar muka aku macam search nama artis2 malaysia terus keluar muka diorang siap tayang laki, bini, famili, buayafriend and gila friend diaorang. Apa yang keluar tak aku jangka, tapi inila hakikatnya...

From google image brought to u....DAYUN!!!!


terpampang besar brand motor ni...DAYUN!






daYun tu nama brand motor kat jepun..alahai aku motor ke, ke motor ni aku???


...all about overlander chronicles...

6 comments:

Anonymous said...

haaa moto rupanya

Unknown said...

haha..
xkisahla..aku da suka ngan nama tu.huhu

aQbukanPuteriKepadaRaja said...

nice name.... wakakakakakaka...
singgah kejap...

Unknown said...

ada2 jak puteri ni..huhu
tQ :)

Vita Meglio said...

salam

hahaha...ada2 ja ba ekau ni jah

Unknown said...

gagaga..ada ja ba ekau di sini ya.

Syahirah Korean Secret Skincare, Facial Cleansing Foam Cosmoderm & Supplement Shaklee

Hi guys, Assalamulaikum.. Lama tak update blog. Singgah lalu je. Sejak wujud macam-macam media sosial sekarang ni macam instagram se...