Tuesday, August 17, 2010

Kerana Teh...


Suatu hari seorang ibu yang sedang sakit memberitahu anaknya yang dia mengidam nak minum teh. Alkisahnya..

Ibu : anak ibu, ibu nak minum teh nak
Si anak : Jap yea mak,saya buatkan.

Lalu si anak ni pun ke dapur la nak buatkan teh untuk ibu dia ni. Tapi takde plak stok teh kat dapur. Jadi si anak minta keluar sebentar untuk membeli serbuk teh di kedai. Sampai d kedai, anaknya terus mencari-cari serbuk teh. Selang beberapa minit je dia ternampak Serbuk teh dalam paket merah, terus disambar,dibayar dan terus pulang ke rumah. Dengan raut wajah yang gembira si anak tadi berlari pulang ke rumah. Belum masuk rumah lagi si anak ni dah menjerit,

"Mak! Mak! adik dapat beli serbuk teh mak, dapat la mak minum teh..."

Tapi, kita hanya merancang Allah yang menentukan, nyawa ibunya tidak panjang..tersentak hati anak itu melihat wajah ibunya yang terbujur kaku. Serbuk teh di tangan terlepas dari pegangan, mutiara air mata mula berguguran jatuh membasahi pipi...




*.:。✿*゚‘゚・✿.。.:**.:。✿*゚’゚・✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:**.:。


Jenazah ibu selamat dikebumikan. Anak tadi menangis teresak-esak di tepi kubur ibunya sambil mengimbau kembali kenangan bersama ibunya yang terchenta. Lalu dia teringat hajat ibunya yang tak kesampaian yang nak sangat minum teh sebelum dia meninggal. Demi menunaikan hajat si ibu, si anak membancuh satu jug air teh lalu disiram pusara ibunya. Usai satu jug air teh disiram, tetiba anak itu dikejutkan oleh satu suara yang cukup dikenalinya dan dilihatnya ibunya tersenyum gembira di depannya dan yang menambahkan lagi perasaan terkejut anak itu apabila si ibu bersuara....


-
-
-
-
-

Wow! BOH...ada ummph!
(Lafaz ibunya gembira)


p/s: Kalo la si ibu tu mengidam nak minum coke macam mana la reaksinya agaknya?
bbrrrr...(dengan gayanya sekali...huhu)

5 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

hahahahahahahahahahha... wakakakakakakakaka. Lawak lawak..... ustazah pun pandai berlawak....

Irwan Nemoto said...

cis! hahahahahahaaa :D

da[Y]un said...

faiz: faiz...jgn byk ketawa..gaga

da[Y]un said...

irwan: hahaha..pose2 gak idup mesti fun!

fadilah said...

hehehe...mcm2 hal~~~

♫ singgah sat..