Showing posts with label senyumkambing. Show all posts
Showing posts with label senyumkambing. Show all posts

Tuesday, August 17, 2010

Kerana Teh...


Suatu hari seorang ibu yang sedang sakit memberitahu anaknya yang dia mengidam nak minum teh. Alkisahnya..

Ibu : anak ibu, ibu nak minum teh nak
Si anak : Jap yea mak,saya buatkan.

Lalu si anak ni pun ke dapur la nak buatkan teh untuk ibu dia ni. Tapi takde plak stok teh kat dapur. Jadi si anak minta keluar sebentar untuk membeli serbuk teh di kedai. Sampai d kedai, anaknya terus mencari-cari serbuk teh. Selang beberapa minit je dia ternampak Serbuk teh dalam paket merah, terus disambar,dibayar dan terus pulang ke rumah. Dengan raut wajah yang gembira si anak tadi berlari pulang ke rumah. Belum masuk rumah lagi si anak ni dah menjerit,

"Mak! Mak! adik dapat beli serbuk teh mak, dapat la mak minum teh..."

Tapi, kita hanya merancang Allah yang menentukan, nyawa ibunya tidak panjang..tersentak hati anak itu melihat wajah ibunya yang terbujur kaku. Serbuk teh di tangan terlepas dari pegangan, mutiara air mata mula berguguran jatuh membasahi pipi...




*.:。✿*゚‘゚・✿.。.:**.:。✿*゚’゚・✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:**.:。


Jenazah ibu selamat dikebumikan. Anak tadi menangis teresak-esak di tepi kubur ibunya sambil mengimbau kembali kenangan bersama ibunya yang terchenta. Lalu dia teringat hajat ibunya yang tak kesampaian yang nak sangat minum teh sebelum dia meninggal. Demi menunaikan hajat si ibu, si anak membancuh satu jug air teh lalu disiram pusara ibunya. Usai satu jug air teh disiram, tetiba anak itu dikejutkan oleh satu suara yang cukup dikenalinya dan dilihatnya ibunya tersenyum gembira di depannya dan yang menambahkan lagi perasaan terkejut anak itu apabila si ibu bersuara....


-
-
-
-
-

Wow! BOH...ada ummph!
(Lafaz ibunya gembira)


p/s: Kalo la si ibu tu mengidam nak minum coke macam mana la reaksinya agaknya?
bbrrrr...(dengan gayanya sekali...huhu)

Wednesday, March 24, 2010

mana satu lebih munasabah ni?


current mode : buhsannn, fed up ngan UO!

Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara loghat utara dengan loghat pantai timur?




Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabah. kenapa plak???

Bahasa Melayu standard:
"Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada."

Loghat Utara (kedah):
"Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak".

Loghat Pantai Timur (kelate):
"Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok."


p/s: tidak mungkin pipi emaknya tiada; tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah! hehe...


Syahirah Korean Secret Skincare, Facial Cleansing Foam Cosmoderm & Supplement Shaklee

Hi guys, Assalamulaikum.. Lama tak update blog. Singgah lalu je. Sejak wujud macam-macam media sosial sekarang ni macam instagram se...