Monday, December 27, 2010

Kenapa Ultraman? Tak boleh ke kamen rider/ power rangers ke?




Aku tertarik ngan satu gambar kat fb ni. Sebab pic tu terus mengingatkan aku pasal tragedi Stadium Terengganu yang runtuh dulu tu. Bila tengok gambar tu terus aku amik handset Nokia 2600 classic aku dan mula tekan2 keypad go to gallery --> graphics. Then, alhamdulillah pencarianku berhasil gambar tu masih aku simpan. 


Apa? Nak tengok jugak? Eish..sebuk je.. Tok soh dok ngaju, nak merajuk ke pe, meh kita tengok sama-sama yea.



1-Bising pasal laser-melaser masa final piala AFF Suzuki semalam




2- Stadium Sultan Mizan Terengganu Runtuh



Dah dapat cari persamaan dari dua gambar kat atas? Gambar kedua tu abah aku yang bagi masa tu dia kerja kat ganu. Biasalah nak kasi sedap cerita nampak menarik, kononnya stadium tu runtuh sebab ultraman ngan raksaksa syok bergaduh kat situ. Huh..memang cerita sensasi hiburan terkini argh. Leh ganti lawak kat Sembang Kosong tak rasanya? Tapi SK the best..huhu.


Gambar yang first tu pun ultraman tidak ketinggalan sekali lagi membantu menjadikan isu laser semalam jadi lebih menarik. Kalo ikut teori jOegrimjOw, laser tu adalah dari pihak suzuki sendiri dengan tujuan untuk menjadikan perlawanan nampak lagi menarik. Kalau ikut teori aku, dlmmasa sama menyokong teori bro Joe suzuki bayar ultraman la tuk provide laser tu kan... Teori diterima, gerenti, belum pasti, hahaha.


Walawe..tak perlu susah2 promote diri, memang ramai orang nak tolong ko jadi famous hemes encIk ultraman... Teringat kat buyi pulak, asal remote dapat kat dia, ultraman kat Astro Ceria mesti tak lepas punya. huhu...



fyi: Segala nukilan teori tanpa inferens dan data-data yang tidak banyak membantu adalah bertujuan menghiburkan hati, tiada kena mengena dengan sesiapa melainkan mereka yang terkena :P


6 comments:

ara rara said...

hahahhha..
adoii..

IRAH HAJERAH AZMAN said...

hahaha... aku imagine betol2 ada otromen smlm :p lol!

Unknown said...

ara: selingan malam

Irah: ada, dia menyorok tepi tiang gol tu.huhu

Syafiqah Nafis said...

hhahaha..krgkan kontroversi,tingkatkan prestasi.

::FAIZ:: said...

otromen tak salah la..... nanti boboy marah akak dayun.....

Unknown said...

iQapiQa: sksikan melodi...hahaha

Faiz: aih.. sejak nila boboy backup otromen ni???

Syahirah Korean Secret Skincare, Facial Cleansing Foam Cosmoderm & Supplement Shaklee

Hi guys, Assalamulaikum.. Lama tak update blog. Singgah lalu je. Sejak wujud macam-macam media sosial sekarang ni macam instagram se...